سمیه روحی آموزگار پایه اول

پیج اینستاگرام : rouhi.teacher@

تفکر اشتباه بعضی از پدر و مادرها در ارتباط با بچه ها

1399/1/28 18:52
نویسنده : سمیه روحی
202 بازدید
اشتراک گذاری

چند جمله حرف دل
خیلی وقت ها نا امید می شیم، گاهی وقت ها می گیم دیگه بی خیال خودش اگر بخواد درس می خونه، خودش اگر بخواد تلاش می کنه ...
خیلی وقت ها می گیم اصلا برو اتاق انجام بده صدات و نشنوم ... وقتی عصبانی می شیم می خوایم با کتک زدن خودمون رو آروم کنیم و این یعنی کار دیگه ای غیر از این کار از دستم بر نمیومد ...
وقتی تکلیف انجام نمیده می گیم باشه انجام نده بزرگ شدی حالیت می شه ...
اگر نمی خوای زبان یاد بگیری یا نمی خوای بری کلاس زبان وقت من و نگیر بگو بدونم دیگه هی بیخود نبرم و نیارمت ...
خورد تو سرت؟ حقته نگفتم باهاش بازی نکن؟!
این غذایی که درست کردم و تو می گی که دوست نداری رو یا می خوری یا هیچی نخور و برو بخواب ...
چندبار گفتم تو سرما نمون سرما می خوری حالا که بردمت دکتر آمپول زدی متوجه می شی!
مگه نمی گم دیگه کارتون نگاه نکن الان می گم هاپو بیاد و ببرتت و بخورتت!!!
دوست ندارم یعنی چی؟ این لباس و من انتخاب کردم و باید بپوشی اگر هم نپوشی دیگه برات لباس نمی خرم ...
تو باشگاه خوردی زمین؟ اصلا تو عرضه ی هیچ کاری رو نداری!!
صدبار نگفتم تا نمره ی بیست نگرفتی نیا خونه ...
حتی اگر خوابت هم نمیاد، باید بخوابی!
و ... و ... و ...

کافیه یک لحظه فکر کنیم که کودک، کودکه و من بزرگسال ...
کودک رو باید با خودش مقایسه کرد نه با منِ پدر یا مادر ...
کودک روحیه ی لطیف رو بیشتر می پسنده تا زور و کینه
کودک دوست داره کودکی کنه ...
اگر می خوایم فرزندمون برای هدفش در آینده بجنگه با کوچک ترین یا حتی بزرگ ترین اشتباه رهاشون نکنیم چرا که در چنین شرایطی باید بیشتر کنارشون باشیم و خیال شون راحت باشه ما در بدترین شرایط و در اوج شکست هم ما باز هم حمایت شون می کنیم.
اجازه بدیم چیزی که ما دوست داریم رو در وهله ی اول خودش دوست داشته باشه.
استعدادهای فرزندمون رو کشف کنیم و بهش ثابت کنیم تنها نیست و آینده ی روشنی در راه هست.

در این فیلم می بینیم پدری که چطور تمام جوانب رو در نظر گرفتند و هرگز نا امید نشدند و در عین حال که به هدف خودشون رسیدند، علایق فرزندشون هم در نظر گرفتند 👏👏
آرات نازنینم اشک می ریزم اشک شوق مثل همیشه دوستت دارم ❤ من از دوسالگیت با پیج شخصیم دنبالت کردم و کنارت بودم همیشه و این بار خواستم در این جا که همسن و سال های خودت فیلم های من رو می بینند این کلیپ رو هم برای تو درست کردم هم برای دوستانت و پدر و مادر های عزیز که ببینند و بدونند همیشه زمین خوردن نشانه ی شکست نیست هر بار که زمین می خوریم یک قدم رو به جلو برداشتیم.


آرات نازنینم اشک می ریزم اشک شوق مثل همیشه دوستت دارم ❤
آرات نازنینم اشک می ریزم اشک شوق مثل همیشه دوستت دارم ❤
پسندها (1)

نظرات (0)